2011. december 3., szombat

Hortobágyi emlékek

      Ma már úgy jönnek létre és öntenek alakot ezek a kirándulások, hogy véget ér az előző és a buszon hazafelé meg is beszéljük a következőt! Ez a történet is ily módon Irotától datálódik!
Szóval már fél éve készülünk a Hortobágyra és ahogyan közeleg az indulás napja egyre többet beszélgettünk a munkahelyen összefutva a kirándulásról, egyre több részlet tisztul ki és akkor jön az élet és hozza a maga akadályait!
Szerda délelőtt Apukám telefonon felhívott, Anyukám rosszul lett és várják az orvost mennyek én is! Hú...Mit is kéne tenni, hogy azonnal ott lehessek? Hívtam barátnémat és ő rögtön jött és vitt! 
Egyre csak kavarogtak a gondolatok a fejemben: A francba! Miért pont most!?
Pont jókor érkeztem és már jobban is volt Anyuka(ami nem teljesen igaz, de még is).
Nehéz napok voltak a következők, de Anyukám egyre jobban lett , mindennel elláttam őket így esélyem lett a kirándulásra ami szombat reggel indult!
Így már kicsit nehezen mentem távol tőlük, de eljött a szombat reggel éppen hogy megszáradtak a ruháim, éppen hogy aludtam, éppen hogy leértem, mert már vártak rám! Indulás!!
A reggeli pálinka kicsit fokozta a jó kedvet , bár én kicsit csendesebb voltam a szokottnál, de a jó társaság mindig sokat segít!
Első alkalommal  Kenderesen álltunk meg Horthy Miklós nyughelyénél, a család egykori kastélyában ami fantasztikus élmény volt a hideg ellenére. Itt készült a már szokásossá vált csoportkép is!
 Rengeteg érdekes történetet tudhattunk meg a Horthy családról és az életükről a régi idők történéseiről!
Irány a HORTOBÁGY!
A kilenclyukú híd még mindig nagy élmény  valami ősi érzés tör itt a magyarra! 
Nagyon rossz volt az idő így nem is sokat volt kedvünk járkálni csak épp ahol nagyon fontosan meg kellett nézni valamit!

Innen mentünk tovább Mátára (ami rögtön Hortobágy mellett van)   egy kis lovaskocsizásra!
Fantasztikus élmény kint lenni a pusztában! Amilyen szép olyan kemény is!Biztos nem könnyű az életük az ott lakóknak ,de megértem miért élnek ott! 
Mivel volt kapcsolatunk egy odaszármazott "kecskeméti lány" személyében ezért kicsit kiváltságosok voltunk és a kocsizás után megnézhettük a nemes lovak boxait! Tisztaság , rend, fegyelem! Annyira, hogy inkább kijöttünk mert láthatóan zavartuk a munkájukba a gondozókat! 
Az érdekessége a magyar népnek, hogy a Hortobágyon ,osztrák idegenvezetőnk volt aki csak úgy törte a magyart, bár a németeknek biztos jó !
A szállásunk is fantasztikus volt! Tényleg voltunk már pár helyen, de ez volt a leg kulturáltabb ezidáig!
Olyan vacsorával vártak és némi bemutatóval, hogy csak ámultunk! Slambuc és fehér marhából pörkölt!
Annyira sok, de sok, hogy nagyobb mennyiségű alkohollal( házi pálinka) kellett utána öblögetni, hogy mozdulni bírjunk! És bírtunk! Táncolás amíg csak bírtuk! Milyen jó volt aludni kicsit!
Másnap reggel hatkor keltünk  jó bőséges reggeli no meg forma 1-es futam közben indultunk Nyíregyházára.
Folyt.köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése