2010. november 2., kedd

Ahova többször is érdemes kirándulni

Folyt.köv.:
Kicsit borongós és néha szemerkélő esőben megérkeztünk a Skanzen parkolójában egy elektromos sorompón át! Minden tágas, nagy terek és érdekes futófény hirdette az az napi friss híreket. 
Belépve az épületbe az első a mosdó felkutatása, majd a jegypénztárt kerestük meg ahol megvettük a belépő jegyeket plusz lehetőség van vonat jegyet is vásárolni.(A gyönyörűen felújított főépület (amit messzebbről látható, hogy valamikor vasút állomás lehetett) egyben főbejárat is kávézó, shop stb.. )
A vonat ami (egy vagon)minden főbb területen lévő megállóba elvisz, így is be lehet utazgatni az egész területet ami kb 60 ha-on  terül e!
Természetesen az ősi módszert választottuk néhányan, azaz gyalogosan vágtunk neki!.
Magyarország minden tájegysége és kora, a rá jellemző házak, gazdasági épületek és minden berendezési tárgy összegyűjtve gyönyörűen helyreállítva, visszahelyezve a korabeli helyére.Nagyon érdekes!
Teljesen olyan mint ha visszaugrottam volna a gyermekkoromba a nagyi tanyájára. Azok a házak, a magtárak, csűrök, a szobák, az edények és persze a jászólak mind mind sok szép emléket hoztak vissza.
Némelyik házban mai napig is munka folyik, nagyon kedves  "Mamák" szappant,mézeskalácsot,buktákat stb. készítenek és mindenkivel megbeszélheted a felmerülő kérdéseidet!
Miközben mindenki bámészkodik a társaság teljesen szétszóródott és én is csak a telefonomat vizslattam. Kirándulás ide vagy oda van két emberke akik most indulnak egy nagy útra és ha nem is mondtam nekik,de azért is izgultam. Szóval 14.00-kor: "hú már biztos csekkolnak" még nem hívom a kapcsolatom majd, ha felszálltak. Még nézelődtem, mászkáltam,de evett a fene és egyre több repülő húzott el a fejünk felett.
Kb. 15.00 körül már nem bírtam tovább! Elmentek! Minden rendben!
Nagyon érdekes mert amíg beszélgettünk annyira lesétáltam a térképről,hogy már nem is tudtam hol vagyok!
Csak amikor egy idegen csoportot megláttam akkor nyugodtam meg, igen még a skanzen területén vagyok!
Ez a sok minden és a sok gyaloglás elég volt vissza indultam a központi részen levő szélmalom felé. Gondoltam majd jól megkávézom magam, pihenek kicsit mielőtt ismét buszozunk haza felé. 
Ez persze  gyorsan felborult,mert pont szembe jött velem a kedvenc kirándulós párom és nehezen,de rávett,hogy nézelődjünk más fele is! 
Ez a nézelődés annyira jól sikerült, hogy már megkértek bennünket tartsunk a kijárat fele,mert háromnegyed öt van és öt óráig van elvileg nyitva a skanzen!
Vissza érve én valami emléket vásároltam és mint utólag kiderült kb.ekkor készítették azt a csoportképet amin mi sajnos nem vagyunk rajta és a buszra is éppen,hogy odaértünk. 
Szóval ez is jól sikerült, amúgy tényleg! Ismét nagyon jó helyre sikerült eljutni a kis kirándulós csapattal !







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése